Asiakastyytyväisyys ja tutkimus 2016

Nordic Green Energyn asiakastyytyväisyystutkimus toteutettiin Suomessa 29.9.-13.10.2016 välisenä aikana. Tutkimukseen osallistui yhteensä 5061 asiakasta ja vastausmäärä oli huomattavasti vertailuvuotta 2015 suurempi (n=3285*). Suuri kiitos aktiivisille asiakkaille!

Asiakastyytyväisyys toiminnan mittarina

Nordic Green Energyllä lupaamme, että asiakkaamme voivat suositella meitä. Uskomme, että tämä saavutetaan toimittamalla 100 % vihreää sähköä kilpailukykyiseen hintaan, tuottamalla erinomaista palvelua kaikille asiakasryhmille sekä tarjoamalla selkeän ja luotettavan laskutuksen. Olemme erityisen ylpeitä, että vuonna 2016 asiakkaistamme 95 % suosittelisi Nordic Green Energyä ystävilleen ja tuttavilleen.

Asiakaslupausten lunastaminen edellyttää jatkuvaa asiakkaiden kuuntelemista sekä asiakaspalvelun, laskutuksen ja palvelutarjontamme tason jatkuvaa arviointia. Tutkittavat osa-alueet vuonna 2016 olivat: Asiakaspalvelu, laskutus, sähkötuotteet ja sähkön hinnat, verkkopalvelu, asiakasviestintä, luotettavuus ja imago, koettu palvelukokonaisuus ja suosittelu.

Tutkimustulokset

Tutkimus toteutettiin Nordic Green Energyn palvelutarjontaa koskevien väittämien avulla ja samalla asiakkaillemme annettiin mahdollisuus antaa palautetta asiakaspalvelua ja palvelutarjontaa koskien. Voit tutustua tärkeimpiin palvelua, laskutusta ja toimintaa koskeviin tuloksiin alla olevissa diagrammeissa. Lisäksi tutkimuksesta saatiin erittäin arvokasta vapaata palautetta 912 kpl.

  • Samaa mieltä %
  • Eri mieltä %

Asiakaspalvelu on ammattitaitoista ja osaavaa

  • Samaa mieltä %
  • Eri mieltä %

Sähkölasku on selkeä ja helppo ymmärtää

  • Samaa mieltä %
  • Eri mieltä %

Laskutusväli on sopiva ja laskut tulevat ajallaan

  • Samaa mieltä %
  • Eri mieltä %

Nordic Green Energy on mielestäni luotettava sähköyhtiö

  • Samaa mieltä %
  • Eri mieltä %

Olen tyytyväinen Nordic Green Energyn palveluihin kokonaisuudessaan

  • Samaa mieltä %
  • Eri mieltä %

Suosittelisin Nordic Green Energyä ystävilleni ja tuttavilleni

Kuinka tästä eteenpäin?

Yhtiötämme voisi kuvailla sanoilla kasvava ja kehittyvä. Samalla kun asiakasmäärämme sekä tunnettuutemme ovat kasvaneet voimakkaasti viime vuosina, olemme pystyneet pitämään asiakastyytyväisyyden erinomaisella tasolla. Vuoden 2016 asiakastyytyväisyystulokset ovat yrityksemme historian parhaalla tasolla kaikissa kategorioissa – tällainen asiakkaidemme tunnustus on paras palkinto, jonka yhtiömme voi saada!

Jatkossa lupaamme edelleen pitää huolta tyytyväisyystekijöistämme sekä lisäksi keskitymme parantamaan tekijöitä, joiden osalta esiintyi tyytymättömyyttä. Kiitos asiakastyytyväisyystutkimuksesta saadun aktiivisen kehityspalautteen meillä on selkeä kuva, mitkä nämä kehityskohteet ovat. Tulosten ja palautteen perusteella tärkeimmät kehityskohdat ovat mahdollisuus valita itselleen sekä sopiva laskun eräpäivä että laskutusväli. Lisäksi toivotaan nettiportaalia tai puhelinapplikaatiota kaikille asiakasryhmille.

Näiden kehitystoiveiden toteuttamisessa ensimmäinen suuri askel on jo otettu. Nordic Green Energy solmi sopimuksen tietojärjestelmäyhtiö Enoron kanssa uuden asiakas- ja laskutusjärjestelmän toteuttamisesta, joka otetaan käyttöön vuonna 2017. Uusi järjestelmä tullaan rakentamaan entistä joustavammaksi ja asiakasystävällisemmäksi mahdollistaen joustavammat eräpäivävalinnat sekä laskutusvälit. Samalla lanseeraamme asiakkaillemme uudet asiointikanavat nettiportaalin sekä älypuhelimen kautta. Kaiken tämän uudistamisen yhteydessä tulemme aina pitämään huolta, että nykyiset asiakastyytyväisyyttä luovat lupauksemme vihreästä sähköstä, kilpailukykyisistä hinnoista, luotettavasta ja selkeästä laskutuksesta sekä erinomaisesta asiakaspalvelusta ovat toimintamme keskiössä!

  • Erki Milistver
    Erki MilistverToimitusjohtaja
Käytämme sivustollamme evästeitä (cookies). Jatkamalla hyväksyt evästeiden käytön.