Mistä tiedän, että sähköni alkuperä on varmasti uusiutuvaa energiaa?

Nordic Green Energy on Suomen suositelluin sähkönmyyjä.

Heinäkuu on suosituin kesälomakuukausi, näyttivätpä lämpömittarit joko helteisiä tai viileämpiä lämpötiloja. Kuun alussa vesisateet kastelivat maaperää ja lomalaisia, ja muun muassa Lappeenrannassa koettiin myös hämmästyttävä isojen rakeiden kuuro. Tuskallisen hien voi saada aikaan muukin kuin säätila, esimerkiksi sopivan sähkösopimuksen valitseminen kotiin tai sähköyhtiön kanssa viestiminen. Miten voin olla varma, että sähköni alkuperä on uusiutuvaa energiaa? Entä mistä voin seurata sähkönkulutustani? Vastasimme kahdeksaan kysymykseen, jotka voivat tulla eteen jokaisessa kotitaloudessa.

Olen muuttamassa, voinko siirtää nykyisen sopimukseni uuteen kotiini?

Sekä toistaiseksi- että määräaikaisesti voimassa olevan sopimuksen voi siirtää uuteen kotiin. Nordic Green Energyllä määräaikaisen sopimuksen voi myös siirtää uuteen asuntoon, mikäli vanhan sopimuksen määräaikaisuutta on jäljellä riittävästi.

Pitääkö sähkösopimus vanhaan osoitteeseen päättää erikseen, vai päättyykö se muuttoilmoituksella?

Kyllä, sopimus tulee aina päättää ilmoittamalla siitä meille. Muuttoilmoituksella tai postin siirtoilmoituksella ei ole vaikutusta sähkösopimuksen tilaan.

Miksi saan kaksi laskua?

Sähkölasku muodostuu kahdesta osasta: sähkön myynnistä ja sähkön siirrosta. Suomessa ainoastaan sähkön myynnin osuuden voi kilpailuttaa, sähkön siirto on aina paikallisen verkkoyhtiön tuote, josta he laskuttavat omien tariffiensa mukaan. Paikallinen siirtoyhtiö laskuttaa siis sähkön siirrosta ja Nordic Green Energy sähkön käytöstä. Jokainen kuluttaja Suomessa maksaa aina näistä molemmista osista, huolimatta siitä, miltä yhtiöltä hän sähkönsä ostaa, tai laskutetaanko nämä yhdellä vai erillisillä laskuilla.

Voiko laskun eräpäivää siirtää Nordic Green Energyllä?

Laskun eräpäivää voi siirtää ottamalla yhteyttä asiakaspalveluumme. Nordic Green Energyllä kodin sähkölaskun eräpäivää voi siirtää veloituksetta kaksi viikkoa, edellyttäen että eräpäivän siirto tehdään ennen eräpäivää, eikä muita avoimia laskuja ole.

Miten voin tehdä sähkösopimuksen?

Sähkösopimuksen voi tehdä helposti kotisivullamme www.nordicgreen.fi tai soittamalla asiakaspalveluumme 06-3577750.

Mistä voin seurata sähkönkulutustani ja laskujani?

Asiakkaillamme on käytössään maksuton Oma Virta -verkkopalvelu, jossa voi helposti seurata omaa sähkön kulutusta ja laskutusta.

Miksi en ole saanut laskua, vaikka tein sopimuksen jo kauan sitten?

Laskusi minimilaskutusraja ei ehkä ole ylittynyt. Minimilaskutusraja kirjelaskulla on 20 euroa ja sähköpostilaskulla 5 euroa. Lasku ei myöskään muodostu siinä tapauksessa, jos emme ole saaneet kaikkia kulutuslukemia verkkoyhtiöltäsi. Suosittelemme lisäksi asiakkaillemme ottamaan sähköisen laskun käyttöön, sillä se on sekä kätevä että ekologinen valinta.

Mistä voin olla varma, että sähköni alkuperä on uusiutuvaa energiaa?

Kaikki Nordic Green Energyn kodeille toimittamamme sähkö on alkuperältään 100-prosenttisesti uusiutuvaa, alkuperäsertifioitua energiaa. Alkuperätakuut ovat sertifikaatteja, joiden avulla varmennetaan se, että sähkö on tuotettu uusiutuvista energialähteistä. Suomessa Fingrid Oyj vastaa sähköisen alkuperätakuurekisterin palvelusta.

Mistä tiedän, että sähköni alkuperä on varmasti uusiutuvaa energiaa?
4.3 (86.67%) 3 vote[s]
Käytämme sivustollamme evästeitä. Jatkamalla hyväksyt evästeiden käytön Lue lisää