Nordic Green Energyn asiakkaat kuuluvat tyytyväisimpien asiakkaiden joukkoon sähkönmyyntiyhtiöiden vertailussa

16.11.2023 | Uutinen

Nordic Green Energy sijoittuu EPSI Ratingin asiakastyytyväisyyttä mittaavassa Sähkön vähittäismyynti (2023) -tutkimuksessa kolmen parhaan sähkönmyyntiyhtiön joukkoon Suomessa. Tulokset tutkimuksen jokaiselta osa-alueelta (asiakastyytyväisyys, asiakasuskollisuus, imago, odotukset tuotteista ja asiakaspalvelusta, tuotelaatu, palvelulaatu ja vastine rahoille) ovat erittäin hyvät, mikä vie yhtiön kärkiyritysten joukkoon jokaisella tutkimuksen osa-alueella.

EPSI Rating on jälleen julkaissut vuotuisen tutkimuksensa siitä, kuinka tyytyväisiä suomalaiset ovat sähkönmyyntiyhtiöönsä. Tutkimuksessa olivat mukana Suomen merkittävimmät sähkönmyyntiyhtiöt ja siinä tutkittiin asiakastyytyväisyyden lisäksi asiakkaiden kokemusta sähkönmyyntiyhtiönsä imagosta, odotuksia yhtiön tuotteista ja asiakaspalvelusta, tuotelaatua, palvelulaatua, vastinetta rahalle ja asiakasuskollisuutta.

Nordic Green Energyn sijoitus lähes jokaisella tutkimuksen edellä mainituilla osa-alueella oli kolmen parhaan joukossa, osassa jopa vielä parempi. ”Olemme tutkimustuloksista erittäin tyytyväisiä ja iloisia. Selvästikin olemme osanneet toimia haastavissa olosuhteissa asiakaslupauksiemme ja asiakkaidemme edun mukaisesti. Sähkömarkkinoilla on energiakriisin vuoksi käynyt kova myllerrys viimeisen kahden vuoden aikana, kun aiemmin hyvin vakailla markkinoilla alettiin nähdä suuria hinnanvaihteluita ja nousevia hintoja. Olemme hyvillämme siitä, että asiakkaamme ovat esimerkiksi kokeneet tuotelaatumme erinomaiseksi ja samoin he kokevat saavansa vastinetta rahoilleen. Meillä on myös erittäin uskolliset asiakkaat ja mielikuva yrityksestämme asiakkaidemme keskuudessa on todella hyvä, kertoo Nordic Green Energyn asiakaskokemuspäällikkö Hermanni Kauranen.”

EPSI Rating on voittoa tavoittelematon akateeminen organisaatio, jonka omistaa Swedish Instiute for Quality(SIQ). SIQ:n omistaa Ruotsin valtio. Organisaation toiminta keskittyy Pohjoismaihin, mutta tutkimuksia tehdään myös esimerkiksi Iso-Britanniassa ja Hollannissa. EPSI Rating on toteuttanut Suomessa kansallisia laatuindeksejä mittaavia toimialatutkimuksia vuodesta 1999 lähtien. Tutkimukseen haastateltiin noin 4000 sähkönmyyntiyhtiön asiakasta 11.10.- 8.11.2023 välisenä aikana.

Lisätietoja EPSI Ratingin tutkimustuloksista: https://www.epsi-finland.org/wp-content/uploads/2023/11/epsi-sahkonmyynti-2023-study-summary.pdf ja EPSI Ratingistä: www.epsi-finland.org