Sähkönkäyttäjät arvostavat laadukkaita digitaalisia palveluja

17.11.2025 | Tiedote

Nordic Green Energyn asiakastyytyväisyys on selvästi toimialan keskiarvoa korkeammalla, selviää tuoreesta EPSI rating -tutkimuksesta. 

Tuoreen EPSI Rating 2025 -tutkimuksen mukaan Nordic Green Energy jatkaa sähkönmyyjien parhaimmistossa Suomessa. Yhtiö yltää asiakastyytyväisyydessä lukemalla 78,5 selvästi toimialan keskiarvon (73,1) yläpuolelle. Yhtiön yleinen mielikuva jatkoi lisäksi vahvistumistaan edellisten vuosien tapaan.

Vuosittainen tutkimus selvittää miten sähkönmyyntiyhtiöt vastaavat asiakkaiden odotuksiin Suomessa. Tutkimukseen vastasi yli 3822 henkilöä.

Ympyrä, jossa lukee Erittäin tyytyväiset yksityisasiakkaat.

Luotettavuus, vastuullisuus ja tuotteiden laatu kilpailuetuna

Nordic Green Energy paransi viime vuoteen verrattuna erityisesti palvelun laatua ja luotettavuutta. Näissä yrityksen indeksiarvosana oli myös selkeästi toimialan keskiarvoa korkeammalla. Asiakkaat arvostivat myös vaivattomuutta ja vastuullisuutta, joissa ero toimialan keskiarvoon oli erityisen suuri Nordic Green Energyn eduksi.

Asiakastyytyväisyydestä kertoo myös se, että vain 3 prosenttia yrityksen asiakkaista kertoi valittaneensa edellisen vuoden aikana – toimialalla vastaava luku on 9 prosenttia.

”Kun asiakkaiden odotukset kasvavat, erot palvelukokemuksessa ja luotettavuudessa korostuvat. Olemme tyytyväisiä siihen, että pystymme edelleen erottautumaan näillä mittareilla”, toteaa Nordic Green Energyn toimitusjohtaja Kenneth Kastrén.

Energiankulutuksen hallintaa koko ajan kehittyvillä digipalveluilla

Nordic Green Energy pärjäsi tutkimuksessa hyvin myös kestävyyteen ja vastuullisuuteen liittyvissä seikoissa.

”Tarjoamme  ilmastoystävällistä ja uusiutuvaa sähköä sekä läpinäkyviä palveluja. Uskomme, että nämä teot näkyvät vuosittain tuloksissa”, Kastrén jatkaa.

Nordic Green Energyn digitaalisten palvelujen koettu laatu pysyi tänäkin vuonna korkealla.  Erityisesti yrityksen sähkösopimusta täydentävien palvelujen tarjontaa pidettiin erityisen hyvänä ja digitaalisten palveluiden helppokäyttöisyys on alan parhaita.

Yrityksen sovellus tarjoaa tällä hetkellä asiakkaille monipuoliset mahdollisuudet sähkönkulutuksen tarkkailemiseen ja säästämiseen.

”Suomalaiset haluavat konkreettisia tapoja säästää energiaa. Siksi panostamme sovelluksemme kehitykseen ja tuomme tarjolle jatkossakin digitaalisia työkaluja, jotka auttavat ennakoimaan, ajoittamaan ja vähentämään kulutusta. ja autamme asiakkaita tekemään kestäviä energiavalintoja”, liiketoimintajohtaja Marcus Mäkynen sanoo.

EPSI on mitannut asiakastyytyväisyyttä Suomessa vuodesta 1999 alkaen, ja julkaisee vuosittain toimialakohtaisten tutkimusten tulokset ja alan yhtiöiden asiakastyytyväisyyslukemat. Asiakastyytyväisyysindeksi perustuu kolmeen kysymykseen, jotka vastaajat ovat arvioineet asteikolla 1–10. Keskiarvo tuotetaan asteikolle 0–100, jolla alle 60 pisteen tulokset tarkoittavat tyytymättömyyttä, 60–75 tyytyväisyyttä ja yli 75 erittäin korkeaa tyytyväisyyttä. 

Lisätietoja:

Kenneth Kastrén
Toimitusjohtaja
kenneth.kastren@nordicgreen.fi
Puh. +358 40 8421939

Marcus Mäkynen
Johtaja, kuluttajaliiketoiminta
Nordic Green Energy
marcus.makynen@nordicgreen.fi
puh. 050 4423132

Nordic Green Energy lyhyesti:

Nordic Green Energy (kaupparekisterissä Suomessa Switch Nordic Green AB Filial Finland ja Ruotsissa Switch Nordic Green AB) on yksi Suomen suurimmista sähkönmyyntiyhtiöistä. Nordic Green Energy myy vain ilmastoystävällistä ja uusiutuvilla energialähteillä tuotettua sähköä. Nordic Green Energy on viime vuosina valittu yhdeksi Suomen suositelluimmista sähkönmyyjistä. Nordic Green Energy on osa Elmera Group -energiakonsernia, joka on Pohjoismaiden suurimpia sähkönmyyjiä palvellen yli miljoonaa kotitalous-, yritys- ja julkishallinnon asiakasta. Elmera Group on listattu Oslon pörssiin. Lue lisää: www.nordicgreen.fi